pośrednictwo pracy Szczecin

Dział obsługi klienta

Dział obsługi klienta

kwi 10, 2017

Praca w obsłudze klienta jest coraz bardziej popularna. Niemal każda większa firma, zajmująca się sprzedażą towarów lub usług posiada swój dział obsługi klienta. Zaś osoby, które są zatrudniane w takim dziale muszą posiadać odpowiednie predyspozycje i umiejętności, jak również przygotowanie do tego zawodu. Profesjonalna obsługa klienta powinna być kompetentna, miła, uprzejma, zawsze o wysokim poziomie kultury osobistej i kultury słowa. W dodatku, osoby zatrudniane na tym stanowisku muszą cechować się cierpliwością, empatią, zrozumieniem i spokojem, jak również muszą być osobami sinymi psychicznie, co przydaje się na przykład w przypadkach tak specyficznych, jak obsługa trudnego klienta.

 

Nie da się bowiem ukryć, że klienci bywają różni. W przypadku osób, które zwracają się do działu obsługi klienta, nigdy nie wiadomo w jakim celu przychodzą. Bywają klienci uprzejmi, chcący zasięgnąć informacji bądź rozwiać swoje wątpliwości. W przypadku osób roszczeniowych, sprawa nie jest już tak prosta, a obsługa trudnego klienta nie jest prosta. Dlatego też przygotowanie do takich sytuacji osób zatrudnionych w obsłudze klienta jest bardzo ważne.