gru 26, 2021
Franczyza (odzież, kosmetyki, produkty spożywcze itd.) to świetny sposób na rozwinięcie własnego biznesu. Umożliwia podążanie wytyczonym i sprawdzonym przez doświadczonych poprzedników szlakiem, który kończy się sporym zyskiem i sukcesem w branży. Ponadto, współpraca franczyzowa zapewnia wsparcie merytoryczne i marketingowe, dzięki czemu nawet początkujący biznesmen będzie czuł się pewny i świadomy własnego biznesu.
Poza franczyzą stacjonarną pojawiła się także franczyza internetowa. Otwiera to wręcz nieograniczone terytorialnie możliwości na zarabianie naprawdę sporych pieniędzy. Jedną z zalet takiej działalności jest brak konieczności wynajmowania lokalu. Wiąże się to ze zmniejszeniem kosztów prowadzenia biznesu.
Do prowadzenia franczyzy internetowej wystarczy posiadać miejsce, w którym składować można towar. Nie trzeba wychodzić z domu czy mieszkania. Otworzyć taki sklep internetowy jest niezwykle łatwo, znacznie trudniej jest niestety, utrzymać go i zdobyć grono stałych i lojalnych klientów.
Franczyza internetowa nazywana jest inaczej dropshipping. Pozwala ona na włączenie do własnej oferty znanych już wcześniej i lubianych przez klientów produktów, na przykład zabawek, ubrań, obuwia zarówno popularnych, ekskluzywnych, jak i mniej znanych marek. Obecnie wiele hurtowni i producentów proponuje współpracę na zasadzie dropshipping. Dzięki temu powstaje pewna dowolność w doborze asortymentu.
Dropshipping daje przede wszystkim niski próg wejścia. Nie wymaga bowiem wysokich inwestycji (ani w towar, ani w magazyn). Taka działalność znacznie obniża więc koszty i zmniejsza ryzyko niepowodzenia. W takim modelu panuje też znacznie większa swoboda niż podczas tradycyjnej franczyzy. Tutaj nie trzeba się też z nikim dzielić. Zyskiem przedsiębiorcy jest bowiem marża, czyli to, o ile drożej udało się sprzedać pozyskany z hurtowni produkt.
W dropshippingu można także oferować klientom towar znanych i bardzo lubianych producentów i marek. Jednocześnie jednak można pracować nad własną marką. Sprzedaje się to, co się chce, nie ma żadnego narzucania, nie trzeba ograniczać się do współpracy z jedną hurtownią, można współpracować z kilkoma. Przedsiębiorca może posiadać bardzo szeroką ofertę lub raczej wąską.
Najnowsze komentarze